רכבי אספנות

מכוניות אספנות בישראל

רכבי אספנות הפכו בישראל לנפוצים מבעבר. מהי ההגדרה של מכוניות אספנות, מהן התקנות הרלוונטיות בנושא והאם ניתן למצוא רכב אספנות יד שניה?

רכב אספנות יגואר
במדינת ישראל קיים קושי אמיתי במציאת מכוניות אספנות.

מכוניות אספנות מושכות תשומת לב רבה על הכביש, ומאפשרות לבעליהן לנהוג ברכב שקשה למצוא זהה לו. בעבר, רכבים כאלה נחשבו אצלנו לנדירים מאוד, אך כיום המצב השתנה מעט. לפני שנתייחס לסיבות לכך, חשוב להזכיר שההגדרה של רכבי אספנות משתנה ממדינה למדינה. בישראל, מדובר ברכב שחלפו מאז שנת הייצור שלו שלושים שנים ומעלה והוא שוקל פחות משניים עשר טון. 

מכוניות אספנות נדרשות לעמוד בדרישות שונות. ברכבים כאלה אסורה למשל נהיגה בשעות העומס, אך מנגד מגיעה להם אגרת רישוי מופחתת. לצד הגבלה הנוגעת לשעות העלייה על הכביש, קיים כמובן נושא המחיר. בדומה לרכבים אחרים, גם עלותם של רכבי אספנות משתנה בהתאם למאפיינים שונים, החל משנת הייצור, דרך הדגם הספציפי ועד לפרמטרים שייחודיים לאותו רכב.

בשל העובדה שקשה למצוא מכוניות אספנות בישראל, חלק מהנהגים בוחנים אפשרות לייבא רכב כזה. אלא שהחסם העיקרי בהקשרי הזה הוא מס היבוא, אליו מצטרפת ההובלה, מה שמייקר משמעותית את הסיפור וגורם לרבים לוותר על הרכישה. כיום לעומת זאת, נצפית עליה בכמותם של רכבים אלה, משתי סיבות עיקריות – פתרונות יבוא חדשים, אפשרות למציאת רכב באמצעות האינטרנט, ואפשרות לרכוש רכב אספנות יד שניה במחיר אטרקטיבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן